A bárányok nem hallgatnak - szimbólumok a reklámban


Mióta az Accenture - puffasztott bárányos blogbejegyezsésem elkészült akarva akaratlanul bárányos reklámok kerülnek a szemem elé. Kicsit körbenéztem a világban, és meglepő eredményre jutottam. A bárány egy nagyon kedvelt motívum, és igazán sokoldalúan használható. Íme egy pár példa:


A Toyota először Izraelben (ha infóim nam csalnak) rukkolt elő ezzel a plakáttal, miszerint a bárány szellentése több káros anyagot tartalmaz, mint a Toyata Prius kipufogógáza.

OHlala Faktor: OOOOO



Hazánkban egy zenei webportált reklámoznak a stilizált mérges barik.

OHlala Faktor: OO

Romániában a reklámozott alkohol vásárlói között kisorsolnak egy bárányt.

OHlala Faktor: OO

A Hollandok magát a bárányt vetik be reklámhordozónak. Igazán kreatív ötlet, és a barik sem fáznak! Kellemeset a hasznossal, vagy hasznost a hasznossal???

OHlala Faktor: OOOO

Nem csak a Toyotának, a VW-nek is eszébe jutott már a bárány a Golf R32 kapcsán, amely egy báránybőrbe bújt farkas, - egyébként.


OHlala Faktor: OOOO

A méltóságteljes meztelen skót bárány, akinek a szőréből pulóver készült. Szegény!


OHlala Faktor: OOO

Ezeken kívül találtam még német politikai plakátot, az Always betét reklámfilmjét, (nagyon vicces) és még biztos van egy csomó. Ha találtok még akkor posztoljátok, légyszi!

De miért is a bárány? A bárány jámbor, vicces, aranyos, közkedvelt mesefigura, Bibliai szimbólum, húsvéti sztár, a népet szimbolizálja, de áldozat is, buta is, ha fekete akár rossz is. Szerepel sok népi közmondásban, mesében, a Bibliában...Egyszóval minden réteg és célközönség öszpontosítható és kivetíthető a bárány figurájára. Mindenki tud vele azonosulni, a karaktere teret ad a vicces megjelenítésnek. Egy provokatív plakáton pedig egyensúlyt teremt. Képzeljük el a fent bemutatott Toyota reklámot egy disznóval - nem lenne olyan jó választás, ugye?!

Használjuk ki a bárányok adottságait a reklámban! De aztán ne birka módon! Beeeeeeeee