Miért jó nekünk a Facebook függőség? – Hogyan használjuk (ki) marketing szempontból?


Kép forrása: http://murdeltas.wordpress.com/2010/11/17/die-schoensten-facebook-bilder/

Rajongói oldalunk átépítése miatt ezen a héten még intenzívebben foglalkoztam a Facebookkal, mint szoktam.

Sokan alábecsülik a Facebook reklámértékét, nem használják ki, mert nem tudják hogy mi rejlik mögötte. Professzionális segítséghez fordulni pedig eszükbe sem jut. És ez a legnagyobb hiba. Egy üzletvezető nem lehet egyben marketing zseni, webmester és nem ülhet egész nap a gép előtt, hogy kommenteljen és posztolgasson. (Tisztelet a kivételnek.)

Egy rajongói oldalt fel kell építeni, információkkal és képekkel, össze lehet kötni „külsős” weboldalakkal. A kommunikációs stratégiát akár egy negyed évre előre ki lehet dolgozni. Így nem azzal kezdődik minden hetünk, hogy azon törjük a fejünket mi legyen a heti menü. Előre megszabhatjuk a céljainkat, megtervezhetjük a költségvetést. - Egy bizonyos időn belül milyen összeget szeretnénk nyereményekre és fizetős hirdetésekre invesztálni.

Ekkor jön el e megfelelő időpont arról elgondolkodni, hogy más hirdetési eszközök mennyibe kerülnének, és hoznák-e ugyanazt a reklámértéket? Rá fogunk jönni, hogy nem. Hiába csináltatunk szórólapokat, prospektusokat fizetjük a grafikust és a nyomdát, vagy adunk fel újsághirdetéseket, kitapétázunk egy villamost, tudjuk-e, hogy az a hirdetés valójában hány embert ért el, és milyen reakciót váltott ki belőlük?
(Természetesen Facebook kampányok is kiegészíthetők a felsorolt eszközökkel, jelen „esettanulmányom” azonban a kis költségvetés – nagy siker elérésével foglalkozik.)

A Facebook következő előnye, hogy minden akciónk, posztunk, hirdetésünk eredménye mérhető és nyomonkövethető, folyamatosan optimalizálható. Így egy kampány első pár napja után tudunk rajta javítani, hogy a siker még nagyobb legyen.

Nincsenek földrajzi határok. Az Ohlala példája: ügyfeleink Magyarországon és a német nyelvterületen élnek. Oldalunk kétnyelvű, hirdetéseink és akcióink futnak Ausztriában, Németországban és Svájcban is. Ha megnézitek rajongótáborunkat szinte (sajnos) már a Magyarok száma a kevesebb. Nekünk a facebook nyújtotta lehetőségek felbecsülhetetlen értékűek. Ez ugyanúgy kihasználható egy regionális üzlet esetében is, a vevőkkel való kapcsolatépítésben elengedhetetlen.

A Facebook rajongói oldal legnagyobb előnye, hogy megismertetheted vállalkozásodat és termékeidet a potenciális vevőkkel. Informálhatod őket és barátaikat újdonságaidról, ezzel üzleted ismertségét és forgalmát növelve. Hogy ezt elérd több eszközt is bevethesz:

1.) Nyereményjátékok szervezése – lájkolj és nyersz...oszd meg és nyersz. A nyeremények kreatív kiválasztása nem hátrány.

2.) Szakmai információ nyújtás – nem muszály mindig saját vállalkozásodról írnod. Ossz meg híreket, amelyek a te üzletágaddal kapcsolatosak. Ezzel megmutatod, hogy felkészült vagy a szakmádban, egyben segít megnyerni a vevők bizalmát.

3.) Kérdezz! – A legegyszerűbb út, hogy megtudd rajongóidnak mi a fontos. Kommunikálj velük! Ha rajongóid üzenőfaladra posztolnak, az az ő profiljukban is megjelink, tehát barátaik is látják, ezzel még szélesebb kört érsz el.

4.) Akciók, újdonságok – a fő célunk a reklám!

5.) Kössd össze weboldalad, webshopod vagy blogod Facebook oldaladdal.

6.) Vigyél életet és izgalmat az oldaladba, posztolj zenéket, videókat, szervezz fogadásokat. Az ilyesmi mindig üdítően hat a szürke (vagy kék-fehér) hétköznapokban.

Remélem ez a kis összefoglaló segít eligazodni a Facebook virtuális világában.

Szervezek egy Október végéig tartó OHlala akciót Facebook rajongói oldalak létrehozására, fejlesztésére, rajongótábor építésre....és a fentiekben leírtakra. Érdekel titeket? Összeállítsak egy akciós  árlistát?

Írjátok meg véleményeteket itt, vagy az OHlala Facebook oldalán.