Puffasztott bárány


A plakáton látható bari a római Fiumucino repölőtéren mosolygott ránk. Nincs Perwollal mosva, és nem arra ösztönöz, hogy mihamarabb menj el fodrászhoz.
Az Accenture világszerte működő üzleti tanácsadó cég, közel 120 országban van képviseletük, a legnagyobb cégeknek nyújtanak technikai és üzleti tanácsadást. Nincs közük a mezőgazdasághoz, és az állattartáshoz. - De akkor hogy jön ide a bamba bárány?

2009-ig Tiger Woods volt a reklámarcuk, majd a "tigrist" egy egész állatkertre cserélték. Volt már jegesmedve, zsiráf, kaméleon, béka...és most a bárány. Természetesen mindig egy frappáns mondattal kiegészítve. A többi Accenture plakátot erre a linkre kattintva nézhetitek meg.

...de vissza bárányhoz:"Come fare per ottenere di piú dalle stesse risorse?" - hirdeti a plakát. A google minden olasz tudását bevetve azt jelenti, hogy: "Hogyan hozzunk ki többet azonos erőforrásokból?"

Szerintem a kampány zseniális, - nem a bambi-elméletből kifolyólag hirdet állatokkal (bambi-elméletet: ha nem jut eszedbe semmi jó, hirdess állatokkal). Fő mozgatóereje sokkalinkább az, hogy egy súlyos üzleti  témát mindennapi szintre hozzon. Egy komoly gazdasággal foglalkozó, mégkomolyabb öltönyös-nyakkendős vevőkört kiszolgáló cég igazán vicces robbantott bárányokhoz vetemedik, hogy szolgáltatásait reklámozza. Tiger Woods után egy nagy, és igazán hatásos váltás.

Remélem, ezzel sikerült sok, komoly és talán nem is olyan komoly cégtulajdonosnak megmutatnom, hogy a szürke-kék üzleti reklámokon kívül is van élet. Egy kis viccel fűszerezve mindig könnyebben megy az üzlet! - legyünk bátrak. És ami biztos, hogy ezt sokkal jobban megjegyzi a közönség, mint a szürke-kék csodaplakátokat.

OHlala faktor: OOOOO